27 Ağustos 2012 Pazartesi

Prezi Başlangıç Eğitim Videosu

16.10.2015 - ÖNEMLİ NOT: Ben artık Prezi kullanmıyorum. Gelen yorumlara bilmiyorum dışında bir yanıtım yok.

Eskiden parayı veren düdüğü çalardı. Şimdi internette en iyi ücretsiz yazılımı aratıp bulan düdüğü çalıyor. Para mı, ne parası?! Tek gereken biraz zaman ayırıp biraz da emek vermek. İşte benim en çok takdir ettiğim ücretsiz uygulamalardan biri: Prezi.

Nedir Prezi?
Hepimiz PowerPoint ile hazırlanmış, artık şablonunu ezberlediğimiz sıkıcı sunumlara şahit olmuşuzdur. Prezi internet üzerinden, görsel olarak gerçekten çekici ve değişik sunum hazırlamanızı sağlayan bir platform. Şu an sadece İngilizce ve İspanyolca versiyonları mevcut, ancak çoğu işlem simgelerle birkaç tıkla yapılabildiği için kullanımı oldukça kolay.

Nasıl kullanılır?
Dün Prezi'yi daha etkin kullanabilmek için eğitim videolarını izleyeyim dedim. Aratınca gördüm ki maalesef henüz yeterince Türkçe kaynak bulunmamakta. Ben de başlangıç videosunu çevirdim. Merak edenler için buyrunuz, izleyiniz.



Beğendiyseniz, ilk prezinizi hazırlamak için burayı tıklayarak ücretsiz üye olun. "edu" uzantılı öğrenci e-postanızla üye olursanız sınırsız-reklamsız versiyonundan da ücretsiz yararlanabilirsiniz.

26 yorum:

Altan says:
at: 29 Ağustos 2012 14:15 dedi ki...

Aysu,

Çok güzel olmuş. Prezi'yi deneyeceğim.

Adsız
at: 12 Kasım 2012 03:13 dedi ki...

acaba yaptığımız sunumu pc ye indirip daha sonra her bilgisayarda rahatca calıstırabılıyormuyuz? hangi uzantıyı destekliyor ?

Unknown says:
at: 16 Kasım 2012 23:06 dedi ki...

Evet, sunumunuzu masaüstüne indirip Mac ya da PC'de çalıştırabilirsiniz ya da USB hafızaya yükleyebilirsiniz. Eğer gelişmiş/akademik versiyon kullanıcısıysanız, çevrimdışıyken üzerinde değişiklik de yapabilirsiniz.

huzeyfe says:
at: 19 Kasım 2012 01:50 dedi ki...

Peki sunumu görmek için internet bağlantısı şart mıdır? Usb belleğime atıp okulun bilgisayarında bu sunumu yapabilecek miyim internete girmeden?

Unknown says:
at: 19 Kasım 2012 11:57 dedi ki...

Hazırladığınız Prezi'nin altındaki "Download" tuşuna basın. "Export to Portable prezi to present offline" seçeneğini seçin ve tekrar "download" tuşuna basın. Böylece internet bağlantısı olmadan da sunumunuzu yapabilirsiniz.
Dikkat etmeniz gereken nokta, sunumunuzun içinde online bağlantı linki, gömülü bir youtube videosu vb. gibi nesneler varsa çalışmayacaktır.

es says:
at: 7 Şubat 2013 15:39 dedi ki...

elinize sağlık, çok faydalı bir paylaşım

Yazıköy says:
at: 20 Şubat 2013 10:20 dedi ki...

Aysun Hanım elinize sağlık. Ben de prezi ile ilgileniyorum. Ama yeterince kullanım kılavuzu bulamıyordum. Bu videonuz güzel olmuş teşekkürler.
Atilla KILIÇ

Unknown says:
at: 20 Şubat 2013 11:59 dedi ki...

Teşekkür ederim, video Prezi'ye ait, ben sadece çeviriyi yaptım. :)

Adsız
at: 14 Mayıs 2013 17:51 dedi ki...

merhaba ben prezi ye nasıl üye olabilirim yardım eder misiniz

Unknown says:
at: 14 Mayıs 2013 18:10 dedi ki...

http://prezi.com/ adresinde "Sign up now" ya da "f sign up" (Facebook ile üye olma) butonlarından birini tıklayarak Prezi'ye üye olabilirsiniz.

Adsız
at: 28 Ağustos 2013 13:07 dedi ki...

Merhaba Aysu Hanım,

Kaynak için çok teşekkürler, bir şey sormak istiyorum. Site üzerinden giriş yapıp ücretsiz hazırladığımız sunumda prezi nin tüm özelliklerini kullanabılıyor muyuz? İnternette birkaç fiyat seçeneği var bu konuda biraz kafam karıştı. bilgi verirseniz çok sevinirim.

Unknown says:
at: 11 Eylül 2013 02:08 dedi ki...

Bildiğim kadarıyla özellikler kısıtlanmıyor, ama Prezi logolu bir sunum hazırlıyorsunuz, ya da offline çalışamıyorsunuz.
http://prezi.com/pricing/

Unknown says:
at: 14 Eylül 2013 11:59 dedi ki...

aysu hanım merhabalar. ben de prezi de sunum hazırlamak için çabalıyorum. ulusal bir sempozyumda sunum yapacağım. yalnız sunum yapacağım mekanda internet olmayabilir dediler. masaüstü versiyonunu daha doğrusu offline çalışabilmek ve yaptığım sunumu indirmek için ücretli üye mi olmam gerekiyor. acil öğrenebilir miyim. şimdiden teşekkür ederim.

Unknown says:
at: 15 Eylül 2013 09:53 dedi ki...

Prezi'yi ücretsiz kullanırken hazırladığınız Prezi'yi "Download" tuşu ile masaüstüne indirip offline gösterebilirsiniz.

Ancak Prezinizi masaüstünde değiştirmek isterseniz Pro (paralı) üye olmanız gerekiyor.

veterinersözlük says:
at: 12 Mayıs 2014 13:41 dedi ki...

güzel konu olmuş .
preziyi web de uygulayabilsek süper olurdu.

http://www.vetheksozluk.com

veterinersözlük says:
at: 12 Mayıs 2014 13:43 dedi ki...

prezinin kurulumu ücretsizmi?

Adsız
at: 12 Ocak 2015 20:51 dedi ki...

Prezi sunumuz ilerlerken zaman ayarını nasıl yapabiliyoruz?Autoplay'de yalnızca 4-10-ve 20 sn seçenekleri var.

Unknown says:
at: 13 Ocak 2015 22:12 dedi ki...

Bilmiyorum, uzun süredir Prezi kullanmıyorum maalesef.

Unknown says:
at: 15 Ağustos 2015 11:53 dedi ki...

Ben prezi masaüstü uygulamasını indirdim.sunum hazırladım ve bitirdim.bunu e posta ile birine yollamak istiyorum.gönderdiğim kişi programı yüklemeden sunumu açabilir mi? çünkü masaüstünbe kaydettipi dosya rar içinde ve klasöre yükle dediğimde de prezi.exe dosyası var içinde. galiba açmak , için preziyi yüklemek gerek değil mi?

Unknown says:
at: 21 Ağustos 2015 14:15 dedi ki...

Bir önceki yorumumda söylediğim gibi uzun süredir Prezi kullanmıyorum, o yüzden sorunun cevabını öğrenmek için ben de sizin gibi test edebilirim ancak :)

esra nur
at: 16 Ekim 2015 17:55 dedi ki...

merhabalar.. programı indirdim am ne gmail adresimle ne facebook adresimle programa (prezi) girebiliyorum yardımcı olursanız cok sevinirim..

Unknown says:
at: 16 Ekim 2015 18:18 dedi ki...

Bu yazıyı vesilenizle güncelledim, sayfanın başında cevabınızı bulabilirsiniz, ya da önceki yorumlarda...

Unknown says:
at: 15 Kasım 2015 19:06 dedi ki...

Merhaba uzun zamandır bende preziye girmiyordum. İndirirken sorun yaşıyorum yaptığım sunumun aşağısında download pro yazıyor yardımcı olursanız gerçekten çok sevinirim

Unknown says:
at: 15 Kasım 2015 19:08 dedi ki...

Merhaba bende preziye uzun zamandır girmiyordum yaptığım sunumun aşağısında download pro yazıyor indiremiyorum eskiden sorunsuz indiriyordum yardım ederseniz gerçekten mutlu olurum

zeynep says:
at: 19 Ocak 2016 14:01 dedi ki...

Prezide oluşturulan sunum youtube nasıl yüklenir?

Unknown says:
at: 19 Ocak 2016 14:04 dedi ki...

Yazının en başında dediğim gibi:

16.10.2015 - ÖNEMLİ NOT: Ben artık bu programı, Prezi'yi kullanmıyorum. Bu sebeple gelen yorumlara bilmiyorum dışında bir yanıtım yok.